arjenenlotte.reismee.nl

Argentinië deel 1

Lieve allemaal,
Na een paar weken Argentinië ons eerste verhaaltje over dit land. Ons Argentinië avontuur startte in Buenos Aires in een heerlijk airbnb appartement met eigen keuken, topdouche, zwembad en sportschool. Van deze tijdelijke luxe hebben we een weekje kunnen genieten. Daarnaast hebben we Buenos Aires veelal verkend op de fiets, een relaxte Westerse stad. Hier hebben we ook de allerlekkerste steak ooit gegeten bij Don Julio. In dit restaurant serveerden ze ook heerlijk brood. Jullie begrijpen dat wij nog een keer terug zijn gegaan naar dit restaurant!
Na een weekje Buenos Aires vlogen we naar Iguazu, de watervallen! Wat zijn deze mooi en indrukwekkend!! We hebben een bezoek gebracht aan zowel de Braziliaanse als de Argentijnse kant. En wat een heerlijk weer hier!!
Onze weg vervolgden we naar het zuiden. Na twee bussen van 10 uur kwamen we aan in Puerto Madryn. Hier hebben we fantastische dagen gehad. We hebben een tour gedaan naar Peninsula Valdes. Na het zien van zeeleeuwen, walrussen, pinguïns en orka's in het wild, wat al prachtig is, gingen we de zee op om walvissen te spotten. Dit was echt geweldig! Ze waren zo dichtbij. Een moederwalvis (van 17m) zwom onder onze boot door en zwom 1 meter van ons vandaan. Wat een grote en gave beesten!!
Na een zeer luxe (soort business class) nachtbus zijn we gearriveerd in Bariloche, een soort Zwitsers skidorpje. Het is hier lente dus er kan niet geskied worden maar we vermaken ons hier prima met allerlei wandelingen. Wat een mooi gebied. Bariloche ligt aan de bovenkant van Patagonië en ligt in het lake district. Dit is overigens de plek voor chocolade en bier, voor ons allebei een prima plek dus;)
9 november vliegen we door naar El Calafate om het 'echte' Patagonië te gaan bekijken. We kijken er erg naar uit. Patagonië staat garant voor prachtige natuur! Na Patagonië staan ons nog een paar heerlijke weken te wachten tijdens de Zuid-Amerikaanse zomer. Er staat dus nog genoeg op de planning! We vermaken ons prima!
Leuk dat jullie het verhaal gelezen hebben!
Liefs, Arjen en Lotte

michiel en marielle

Wat klinkt dat heerlijk.. En dan die steak... ja daar ben ik (marielle) wel jaloers op :).. Michiel ook hoor!

Ik heb jullie foto's op Polarsteps gezien, super mooi, prachtig land en landschappen. Fijn dat jullie goed weer hebben! En wat een mooi vooruitzicht: Patagonie, ken ik ook van het boek van Paul Theroux; de Patagonie-express. Prachtig. Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

Michiel, Marielle en Lotte

Loes

Leuk om jullie ervaringen in Argentinië en straks Chili te lezen.Soort deja vu voor ons. Zo mooi die natuur daar. En die walvissen! Zo indrukwekkend. Geniet van Patagonie!!!

Joop

Jaloers maakend verhaal!!! Heerlijk dat jullie genieten
Wij zijn al erg blij met waterig zonnetje en dat je de ruiten van de auto weer moet krabben????